Möller Autoschade start een campagne ‘Een ode aan vrouwen in de automotive’

09 Mar 2023

Möller Autoschade start een campagne ‘Een ode aan vrouwen in de automotive’ ter ere van Internationale Vrouwendag.


De autoschadebranche heeft last van een imagoprobleem. Te veel mensen hebben vaak nog een verkeerd beeld van het werk in de technische branche. Zo wordt gedacht dat het werk alleen voor mannen is en dat een techneut onder zware of vieze werkomstandigheden moet presteren.


De tijd van veranderen is aangebroken, we hebben meer vrouwen nodig in de techniek. Om die specifieke reden start Möller Autoschade een inspiratiecampagne ter ere van Internationale Vrouwendag. Inmiddels is 17,5% van alle medewerkers bij Möller Autoschade vrouw en ligt dit percentage ligt hoger dan het landelijk gemiddelde van 15%.

Met deze campagne hoopt Möller Autoschade andere vrouwen te inspireren. Door de veranderende autobranche worden er nieuwe banen gecreëerd en zijn vrouwen harder nodig dan ooit. Nog steeds denken mensen dat vrouwen in de autoschadebranche alleen maar op kantoor werken. Maar niks is minder waar, ook beroepen als autoschadespecialist of autospuiter zijn voor vrouwen weggelegd. Vrouwen hebben oog voor detail en werken over het algemeen veel secuurder dan mannen.

Möller Autoschade vroeg onlangs aan haar vrouwelijke collega’s waarom ze voor deze branche hadden gekozen. Zij gaven voornamelijk aan dat de autoschadebranche goede arbeidsvoorwaarden, voldoende uitdaging en doorgroeimogelijkheden biedt. Het werken met mannen wordt ervaren als prettig door de duidelijke communicatie over en weer.  De conclusie werd al snel duidelijk, er is geen verschil tussen mannen- of vrouwenwerk. Vrouwen kunnen net zo goed technisch werk doen, want mannen en vrouwen zijn gelijk aan elkaar. 


Eerste hulp bij autoschade. Wij hebben antwoord op al uw vragen. Check de FAQ>>