Betaling
-
Hoe is de betaling van schadeherstel geregeld?
Wij zullen zorgdragen voor de complete (administratieve) afwikkeling met uw verzekeringsmaatschappij. Echter zijn er een aantal bijzonderheden;
- Eigen risico bij eigen schuld schade;
U zult zelf het eigen risico bij ons moeten afrekenen bij het ophalen van uw auto, nadat de schade door ons is hersteld. - Eigen risico bij aansprakelijkheid tegenpartij;
U zult zelf het eigen risico bij ons moeten afrekenen. Zodra uw verzekering de schade heeft verhaald bij de tegenpartij, zult u het eigen risico van uw verzekering terugkrijgen. - BTW over schadefactuur;
Indien uw auto zakelijk is verzekerd zult u de BTW over de schade bij ons moeten afrekenen bij het ophalen van uw auto, nadat de schade door ons is hersteld. Het bedrijf kunt deze BTW verrekenen bij de Belastingdienst.
- Eigen risico bij eigen schuld schade;
-
Hoe zit het met mijn no-claim als ik de schade via de verzekering laat lopen?
Voor 1 januari 2016 was het zo dat verzekeraars zelf bepaalden hoeveel schadevrije jaren u verloor na het melden van een schade. Hierdoor verloor u bij de ene verzekeraar vier schadevrije jaren na een schade, terwijl u bij de andere verzekeraar zes schadevrije jaren verloor na een zelfde schade. Omdat men dit oneerlijk vond heeft het Verbond van Verzekeraars een standaardtabel gemaakt voor de terugval bij schade. Deze tabel moeten alle verzekeraars vanaf 2016 verplicht gebruiken om de terugval van uw schadevrije jaren te berekenen. De nieuwe regeling moet ervoor zorgen dat je bij elke verzekeraar even snel schadevrije jaren opbouwt en verliest.
Sinds 2016 kunt u bij iedere verzekeraar tot 99 schadevrije jaren opbouwen. Ieder jaar dat u geen schade claimt, bouwt u één schadevrij jaar op. Bij iedere schade die u claimt, valt u vijf schadevrije jaren terug. Heeft u meer dan vijftien schadevrije jaren? Dan valt u na schade altijd terug naar tien schadevrije jaren. Het minste aantal schadevrije jaren dat u kunt hebben is min vijf.
U verliest schadevrije jaren als u een schade claimt bij je verzekeraar. Bijvoorbeeld als je aansprakelijk bent voor een schade aan een andere partij. Of als u schade aan uw eigen auto laat vergoeden door uw verzekeraar. Soms verliest u ook schadevrije jaren als de schade niet uw schuld is. Denk hierbij aan schades waarvan de dader niet bekend is, zoals vandalisme en parkeerschades. Daarnaast zijn er een aantal uitzonderingen waarbij u geen schadevrije jaren hoeft in te leveren. Bekijk hiervoor uw polisvoorwaarden of neem contact met uw verzekeraar op.
-
Waarom moet ik het eigen risico zelf betalen als het om een verhaalbare schade gaat?
Het woord ‘eigen risico’ zegt het al, dit is een risico voor eigen rekening. Als het om een verhaalbare schade gaat, keert de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij na het verhalen van de autoschade het eigen risico aan u uit. Wij ontvangen van de verzekering het schadebedrag min het eigen risico, vandaar dat u dit bij het ophalen van de auto aan ons dient te voldoen.
-
Wat kan het waarborgfonds voor mij betekenen? Schade zonder dader of tegenpartij niet verzekerd?
Het Waarborgfonds Motorverkeer keert schade uit aan motorvoertuigen als deze veroorzaakt is door een ander, onbekend motorvoertuig. Om voor een uitkering in aanmerking te komen, gelden enkele voorwaarden:
- U moet aan kunnen tonen dat u er alles aan hebt gedaan om de dader te achterhalen
- U dient binnen 14 dagen aangifte te doen bij de politie
- U heeft minimaal 2 getuigen die kunnen verklaren dat ze uw auto eerst zonder, en daarna met schade hebben gezien
- Heeft u een casco- of rechtsbijstandsverzekering? Dien uw schade in bij uw verzekeraar. Zij zullen de schade voor u claimen bij het Waarborgfonds Motorverkeer, mits het aan de voorwaarden voldoet
Intake
-
Hoe meld ik auto-, caravan- of camper schade?
Allereerst is het van belang dat u de schade aan uw voertuig meldt bij uw verzekeraar. Nadat u de schade heeft gemeld kunt u een afspraak maken voor herstel. Kiest u ervoor om uw schade bij Möller te laten herstellen? Meld uw schade dan aan bij de desbetreffende vestiging. Voor het melden van uw schade kunt u gebruik maken van ons online afspraken systeem. Via de intake planner kiest u een datum, tijdstip en een vestiging voor de intake. Vervolgens wordt uw schade bij ons op de vestiging beoordeeld. Na het beoordelen van de schade wordt er een afspraak met u ingepland voor herstel.
-
Ik wil graag weten wat het herstellen van de schade kost. Kan ik zo bij u langs rijden?
Wij helpen u graag zo snel mogelijk van uw schade af. U kunt zonder afspraak bij onze vestigingen langsrijden voor een intake. Onze vestigingen zijn geopend van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00. Wilt u liever een afspraak inplannen? Dat regelt u gemakkelijk en snel online.
-
Wat dien ik mee te nemen voor het intakegesprek?
Heeft u online of telefonisch een intake-afspraak bij ons ingepland, dan komt u op de afspraak dag/tijd bij uw gekozen vestiging langs. Zorg dat u onderstaande zaken bij u heeft;
- Uw kenteken- en rijbewijs
- Groene kaart, van uw verzekering
- Schadenummer verzekering (indien u deze heeft ontvangen)
En uiteraard uw auto!
-
Wat moet ik doen bij autoschade?
Helaas heeft iedere automobilist eens in de zoveel tijd te maken met autoschade. Weet u niet zo goed wat u moet doen bij schade? Volg onderstaand stappenplan.
- Zorg dat u uzelf en andere in veiligheid brengt
- Bij letsel belt u direct met 112, voor een ambulance
- Is het onduidelijk wie er schuld heeft? Bel dan de politie
- Vul samen met de tegenpartij het schadeformulier in, en vergeet deze niet te tekenen!
- Meld de schade bij uw verzekerings- of leasemaatschappij
- Plan online of telefonisch een intake-afspraak in bij Möller Autoschade
Algemeen
-
Ik heb een officieel taxatierapport ofwel een expertise nodig?
Aan een taxatierapport zijn expertisekosten verbonden indien u de schade niet direct laat herstellen. De expertisekosten zijn 10% van het schadebredrag met een minimum van € 150,- inclusief BTW, tenzij er andere afspraken bestaan met uw verzekeraar. Mocht u later wel opdracht geven tot reparatie bij Möller Autoschade dan worden deze expertisekosten in mindering gebracht op de reparatiekosten.
-
Mijn auto, caravan of camper is total-loss, wat betekent dit?
Heeft u een ernstig ongeval gehad en is uw voertuig dusdanig beschadigd dat u er eigenlijk niet meer in kunt rijden? In de meeste gevallen wordt uw auto total loss verklaard. Uw auto wordt total loss verklaard als herstel niet meer mogelijk is of al de herstelkosten te hoog zijn. Voor schade aan uw auto waarbij de herstelkosten hoog worden ingeschat wordt er een schade expert ingeschakeld. De expert kan worden ingeschakeld door de verhaalservice, uw verzekeraar of de verzekeraar van de tegenpartij. De expert is een onafhankelijke partij die geen belang heeft bij de uitkomst van de expertise. Wij vertellen u graag meer over de verschillende vormen van total-loss en de vervolgstappen wanneer uw voertuig total-loss wordt verklaard.
-
Repareren jullie ook schade aan de voorruit, zoals een sterretje?
Ook voor autoruitschade bent u bij Möller Autoschade aan het juiste adres. Wij herstellen indien mogelijk voorruiten van ieder automerk. Heeft u ruitschade op uw zijruit of achterruit? Dan dient deze vervangen te worden. Wij maken uw auto graag weer als nieuw.
-
Wanneer is mijn auto, caravan of camper klaar?
Afhankelijk van de drukte in de werkplaats en de grootte van uw schade wordt vooraf met u besproken hoelang het herstel gaat duren. Mocht er tijdens herstel onverwachts iets tussenkomen waardoor het herstel langer gaat duren? Dan houden wij u hier natuurlijk van op de hoogte. Als uw auto weer gereed is, dan wordt u door onze servicemedewerkers gebeld. Heeft u een vervangende auto van ons meegekregen? Vergeet deze dan niet vol te tanken voordat u hem bij ons aflevert!
Service
-
Ik heb schade en kan mijn auto niet missen. En nu?
Heeft u autoschade gereden en kunt u uw auto niet missen? Möller houdt u mobiel! Wij beschikken over een ruim assortiment vervangende auto's. U krijgt bij schadeherstel standaard gratis vervangend vervoer. Wilt u liever een iets luxere of grotere auto? Kies dan voor onze upgrade service. Voor een klein bedrag per dag rijdt al in een Volkswagen Golf, Nissan Note of een Mercedes A-, of B-klasse. Op zoek naar een bijzondere vervangende auto? Dan hebben wij voor u de Porsche Boxster tot onze beschikking.
-
Kan mijn auto gehaald en gebracht worden?
Bent u druk of niet in de gelegenheid om uw auto te brengen? Geen probleem, wij komen de auto bij u ophalen! Maak autoschade niet vervelender dan het al is en bel Möller Autoschade. Met één telefoontje is alles geregeld. Van het invullen van het schadeformulier tot en met het weer puntgaaf afleveren van uw auto. U kunt met de haal- en brengservice bij al onze vestigingen terecht. Makkelijker, sneller en efficiënter kan het niet.
-
Mijn auto, is gerepareerd. Kan ik deze meteen in de wasstraat poetsen?
Nadat wij uw auto hebben gerepareerd wordt deze door onze afleveringsmonteur schoongemaakt. Zowel van binnen als van buiten. Het is daarom niet noodzakelijk dat u de auto direct door de wasstraat rijdt. Mocht u dit toch graag willen, dan is dit geen probleem. Is uw auto(onderdeel) gespoten? Dan adviseren wij u om minimaal 3 weken te wachten met het behandelen van uw auto met was. De autolak moet eerst volledig uitdampen voordat u hier mee aan de slag kunt.
-
Zit er garantie op de gerepareerde schade?
Als Focwa Eurogarant bedrijf geeft Möller Autoschade vier jaar onvoorwaardelijke garantie op elke reparatie. Een garantie die het erkende vakmanschap en de zorgvuldige manier van werken van Möller Autoschade nog eens bevestigt.
Deze unieke garantie is samengesteld door een commissie van de ANWB en de Bovag. Zelfs uw fabrieksgarantie komt niet in gevaar. Is er op de herstelde delen een langere garantie termijn vanuit de fabriek, dan wordt deze automatisch overgenomen. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over het verlies van de dagwaarde van uw kostbare bezit. Schadeherstel bij Möller Autoschade betekent ook waardeherstel.
Niet gevonden wat u zoekt?
Neem contact op>>