Autoschadeherstel

Schade aan uw auto komt nooit goed uit. Helaas gebeurt het vaker dan gewenst en ligt de schuld niet altijd bij u. Om te voorkomen dat schade aan uw voertuig gevaarlijk wordt, adviseren wij dat u autoschade zo snel mogelijk laat herstellen.

Autoschadeherstel

Eerste hulp bij autoschade

Bent u net van de schrik bekomen en heeft u nog wat vragen met betrekking tot het laten herstellen van uw autoschade? Bent u benieuwd naar de kosten van het schadeherstel, de stappen die u moet ondernemen en/of het verzekeringswerk wat erbij komt kijken? Wij helpen u graag verder.

Ik heb autoschade, wat nu?

Om te beginnen zijn er verschillende typen autoschades. Heeft u autoschade opgelopen doordat u een paaltje over het hoofd heeft gezien? In dit geval spreken we over een enkelzijdige schade. Enkelzijdige schade betekent dat u schade aan uw auto heeft veroorzaakt door tegen een ander object aan te rijden. U bent in dit geval de enige betrokken partij. U kunt het beste contact opnemen met uw autoverzekeraar om te kijken of u de schade op uw autoverzekering kunt claimen – en of het verstandig is om dit te doen. Bij kleine schades wordt vaak aangeraden om de reparatie zelf te betalen. Hiermee bent u mogelijk in verhouding goedkoper uit, dan wanneer u de komende jaren meer premie gaat betalen. Bereken online de schade via deze tool en weet direct wat het kost.

Heeft u schade veroorzaakt bij iemand anders, of iemand anders bij u? Dan wordt dit een tweezijdige schade genoemd. Dit kan een botsing zijn tussen twee auto’s of bijvoorbeeld een aanrijding tussen een fietser en een automobilist. Is de tegenpartij schuldig aan de schade? Dan kunt u die aansprakelijk stellen via een (digitaal) schadeformulier. Heeft u een all-risk autoverzekering? Dan verhaalt de verzekeraar de schade bij de tegenpartij. U hoeft verder zelf niets te doen. Bent u alleen WA of WA beperkt casco gedekt? Dan moet u zelf achter de schadevergoeding aan.

Hoe moet ik mijn schade melden?

Eenzijdig of tweezijdige autoschade? In beide gevallen is het raadzaam om bepaalde stappen te ondernemen en om de schade zo snel mogelijk te melden. Nadat u schade heeft gereden is het belangrijk dat u hier direct foto’s van maakt als bewijs. Doe dit vanuit verschillende hoeken en neem hierin de betrokken voertuigen en voorwerpen mee zodat de situatie duidelijk wordt voor uw verzekeraar. Vervolgens vult u het schadeformulier in en meldt u de schade. In de meeste gevallen wordt er gevraagd om uw autoschade binnen 3 dagen te melden. Dit is afhankelijk van uw verzekeraar. Daarnaast zijn er verschillende manieren om uw schade te melden. Dit kan bijvoorbeeld online, telefonisch of via speciale apps.

Verschillende soorten autoschade

Schadeherstel bij Möller

Nadat u de verzekering op de hoogte heeft gebracht van de schade aan uw auto is het van belang om deze zo snel mogelijk te laten repareren. Op de groene kaart die u heeft gekregen bij het afsluiten van de autoverzekering staat beschreven bij welk schadeherstelbedrijf u terecht kunt. Ook als ons schadeherstelbedrijf niet op uw groene kaart of schadeformulier vermeld staat, kunt u de schade bij ons laten repareren. Tijdens de reparatie van uw auto bij een van onze vestigingen kunt u zonder enige kosten gebruik maken van vervangend vervoer. U heeft de keuze uit een Volkswagen UP, Peugeot 108 of een Nissan Micra. Liever een grotere of snellere auto? Kies dan voor onze upgrade service.

Upgrade uw vervangende auto

Gratis vervangende auto
Tijdens herstel staat er een gratis vervangende auto voor u klaar

Luxe voor een lage prijs
Kies voor een grotere, luxere of open auto uit onze upgrade klasse

Ga voor groen
Kies dan voor de Tesla Model S!

Gratis offerte aanvragen

Vul vrijblijvend je gegevens hieronder in en wij nemen snel contact met je op.

Niet gevonden wat u zoekt?
Neem contact op>>